در این بخش از مقالات راف نت قصد داریم درباره علامت تعجب روی وای فای و اینکه چرا کنار وای فای علامت تعجب میاد صحبت کنیم. در ادامه متن با ما همراه باشید.
علت وصل نشدن گوشی به وای فای
گاهی پیش میآید که یک علامت تعجب روی وای فای در گوشی نمایش داده میشود، اما شاید تلفن همراه بتواند به طور معمول به اینترنت دسترسی داشته باشد. اما راه حل و علت وصل نشدن گوشی به وای فای چیست؟
چندین راه حل بالقوه برای مشکل آزاردهنده سیگنال Wi-Fi با علامت تعجب وجود دارد، خواه در گوشی هوشمند، تبلت، لپ تاپ یا رایانه شخصی خود با آن مواجه شده باشید. بسیاری از آنها سریع، آسان بدون هیچ گونه جادوگری فنی وصل میشوند.
چرا کنار وای فای علامت تعجب میاد؟
در نمایش علامت تعجب روی وای فای، اگر علامت خدمات داده تلفن همراه نمایش داده شود:
• تلفن به طور خودکار به داده تلفن همراه تغییر کرده است و علامت پیکان خدمات داده تلفن همراه نمایش داده میشود، در حالی که یک علامت تعجب روی نماد Wi-Fi نمایش داده میشود.
• اگر در علامت تعجب روی وای فای، علامت پیکان خدمات داده تلفن همراه به عنوان داده تلفن همراه غیرفعال است:
در این حالت، تنظیمات نمایشگر ممکن است غیرعادی باشد. پس توصیه می شود دوباره به شبکه Wi-Fi متصل شوید یا گزینه Restart now را در تلفن خود فعال کنید، سپس منتظر بمانید و ببینید که آیا نماد Wi-Fi به حالت عادی باز میگردد یا خیر. اگر این مشکل همچنان ادامه داشت، از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و دستگاه و مدرک خرید خود را برای کمک به مرکز خدمات مشتریان مجاز مودم یا روتر خود ببرید.
علامت تعجب کنار وای فای سامسونگ
اگر بر روی گوشی سامسونگ یا شیائومی و یا هر گوشی با سیستم اندروید خود، Android Lollipop دارید و به وای فای متکی هستید، احتمالاً شاهد « علامت تعجب کنار وای فای سامسونگ » بودهاید. گاه در اعلان Wi-Fi این علامت نشان داده میشود، اما علامت تعجب روی وای فای در اصل چه مفهومی دارد؟ چگونه آن را باید حل کرد؟
حل مشکل علامت تعجب کنار وای وای
راهحلهای ممکن بسیار هستند، اما این تنها راهحلی است که در ادامه معرفی میشود و واقعاً کارساز است. نکتهای که در مورد این راهحل وجود دارد این است که شما نیاز دارید اطلاعات مختصری در مورد شبکه بیسیمی که با آن مشکل دارید داشته باشید.
اما چرا این اتفاق می افتد؟ بهترین (و تنها) توضیحی که گوگل ارائه میدهد این است که مشکلی در برقراری ارتباط با شبکه بی سیم وجود دارد. و طبیعتا این یک پاسخ قابل قبول نیست.
برای حل این مشکل، ما یک آدرس IP ثابت برای آن آدرس Wi-Fi خاص تنظیم میکنیم. این بدان معنی است که شما باید یک آدرس موجود در شبکه محلی، آدرس دروازه و آدرس(های) DNS شبکه را بدانید.
توجه: میتوانید از آدرسهای DNS پیشفرض Google 8.8.8.8 و 8.8.4.4 استفاده کنید.
این بهترین راه حل برای علامت تعجب روی وای فای نیست، اما معمولا کارساز است و کاری که باید انجام شود این است:
تنظیمات را در دستگاه اندروید خود باز کنید و به Wi-Fi بروید. شبکه بی سیم مورد نظر را پیدا کرده و کمی بر روی آن فشار دهید و سپس روی Modify network ضربه بزنید. در پنجره باز شده، روی Advanced options ضربه بزنید و سپس Static را از منوی کشویی تنظیمات IP انتخاب کنید (شکل زیر).
اطلاعات لازم برای شبکه را وارد کرده و روی ذخیره ضربه بزنید. پس از انجام این کار، دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید. هنگامی که دستگاه راه اندازی مجدد میشود، نوار اعلان را به پایین بکشید تا همان شبکه بدون علامت تعجب وحشتناک ظاهر شود.
بله، باید این کار را برای تمام شبکههای بیسیمی که به آنها متصل میشوید و اتفاقاً با «!» مواجه میشوند، انجام دهید. من امیدوارم که ارتقاء به Marshmallow این مشکل را یک بار برای همیشه حل کند. تا آن زمان، یک آدرس IP ثابت ساده مشکلات دستگاه شما را برطرف میکند.
سلب مسئولیت: با شروع Android Pie، دیگر امکان پیکربندی DNS بر اساس هر اتصال وجود ندارد. با Android 9.0 (و آپدیت های جدیدتر)، DNS به صورت جهانی از مسیر زیر قابل مشاهده است:
Settings | Network & Internet | Advanced | Private DNS.
در این مرحله از رفع مشکل علامت تعجب روی وای فای، باید از یک نام دامنه کاملاً واجد شرایط (FQDN) یک سرویس DNS خصوصی مانند CloudFlare استفاده کنید.
چرا گوشی شیائومی به وای فای وصل نمیشه؟
پس از بررسی حل مشکل علامت تعجب روی وای فای، در پاسخ به اینکه چرا گوشی شیائومی به وای فای وصل نمیشه، باید بگوییم که این گوشیها نیز مانند گوشیهای سامسونگ و سایر دستگاههای مبتنی بر اندروید، بوده و راه حلی که در مطالب فوق برای گوشیهای شیائومی نیز صادق است.
اما در حالت کلی، وقتی علامت تعجب بر روی وای فای در روی گوشیهای شما نمایش داده میشود نشان میدهد شبکه در دسترس نیست. پس باید:
1 روتر را مجددا راهاندازی کنید و دوباره امتحان کنید.
2 گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید و دوباره امتحان کنید. تنظیمات را باز کنید، بازنشانی تنظیمات شبکه را جستجو کنید، سپس بازنشانی تنظیمات شبکه را لمس کنید. (این عملیات دادههای Wi-Fi و بلوتوث را پاک میکند.)
3 برای بررسی اینکه آیا شبکه محلی معیوب است یا خیر، با ارائه دهنده خدمات پهنای باند خود تماس بگیرید.
اگر مشکل همچنان به قوت خود باقی بود، باید از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و دستگاه و مدرک خرید خود را برای کمک به مرکز خدمات مشتریان مجاز مرتبط با مدل دستگاه خود ببرید.