آموزش تنظیم VPN در مودم دی لینک

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
مدت زمان مطالعه مقاله : ۸ دقیقه
 

شاید شما هم جزء افرادی باشید که بخواهید با نحوه تنظیم VPN در مودم دی لینک آشنا شوید. از آن جایی که بحث فیلترینگ روز به‌ روز در کشور ما داغ‌تر از قبل دنبال می‌شود، برخی از سایت‌های مهم خارجی از دسترس خارج شده‌اند؛ به همین دلیل کاربران ایرانی به دنبال استفاده از VPN رفته‌اند. با نصب VPN در مودم می‌توانید به بهترین شکل ممکن، فیلترینگ موجود را دور بزنید.

اما برای این که بتوانید یک VPN را در مودم دی لینک خود تنظیم کنید، چه کاری باید انجام دهید؟ ما در این مطلب قصد داریم تا قدم‌ به‌ قدم شما را با نحوه انجام این کار آشنا کنیم. پس با ما تا به انتهای این مطلب همراه باشید.

 

VPN یا شبکه خصوصی مجازی، راهی مطمئن و کاربردی برای دور زدن فیلترینگ است. یک VPN نه‌ تنها می‌تواند شما را به اینترنتی آزاد برساند، بلکه قادر است تا از ارتباط شما به‌ خوبی محافظت کند. از آن جایی که در چند وقت گذشته بسیاری از وب‌سایت‌های کاربردی خارجی زبان فیلتر شده‌اند، تعداد افرادی که قصد استفاده از VPN را دارند نیز افزایش پیدا کرده است. در صورتیکه با نحوه تنظیم VPN در مودم دی لینک آشنا شوید، دیگر فیلترینگ یک نگرانی برای شما نخواهد بود.

مزایای مختلف تنظیم VPN روی مودم دی لینک

زمانی که شما یک VPN را در مودم خود نصب می‌کنید، تمامی دستگاه‌هایی که به آن متصل می‌شوند نیز از VPN بهره‌مند خواهند شد، همچنین از اتصال تمامی آنها محافظت می­شود؛ به همین دلیل دیگر نیازی نیست تا برای دستگاه‌های مختلف، VPNهای جداگانه خریداری کنید. تنها با خرید یک VPN و نصب آن روی مودم دی لینک، تمامی دستگاه‌های وصل شده به آن، به اینترنت آزاد دست پیدا خواهند کرد؛ اما چگونه باید نصب VPN در مودم را انجام دهید؟

چرا به VPN روی مودم نیاز دارید؟
 

شاید شما هم بخواهید بدانید که چه دلیلی برای محبوبیت استفاده از VPN در مودم وجود دارد. همان‌طور که اشاره شد، با یک مودم و VPN تمامی دستگاه‌ها قابلیت استفاده از اینترنت آزاد را خواهند داشت؛ اما این مورد تنها یکی از مزایایی است که بعد از آشنایی با تنظیم VPN در مودم دی لینک به آنها پی خواهید برد. از دیگر مزایای استفاده از VPN در مودم دی لینک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یک VPN به شما این اجاره را می‌دهد تا بدون قطع و وصل‌شدن‌های مکرر به وب‌سایت‌های خارجی متصل شوید.
  • نیازی به نصب و پیاده‌سازی VPN روی دستگاه‌های دیگر وجود ندارد.
  • تمامی دستگاه‌ها به کمک VPN از یک اتصال ایمن و با امنیت بالا بهره‌مند خواهند شد.
  • دیگر نیازی به خرید VPNهای مختلف برای دستگاه­های گوناگون نیست؛ در نتیجه هزینه‌های شما کاهش پیدا می‌کنند.
مراحل تنظیم VPN در مودم دی لینک
 

حال که به ‌صورت کامل با مزایا و دلایل نصب VPN در مودم دی لینک آشنا شدید، بیایید با هم قدم ‌به ‌قدم نحوه تنظیم آن را پشت سر بگذاریم. تنها به یاد داشته باشید که مودم شما باید قابلیت پشتیبانی از VPN را داشته باشد، البته به‌ طور کلی، مودم‌های جدید همگی این قابلیت را دارا هستند. با این ‌وجود، حتماً پیش از شروع به تنظیم، این مورد را بررسی کنید.

مرحله اول
 

در مرحله اول نیاز است تا صفحه کانفینگ مودم را باز کنید. برای این کار وارد یک مرورگر شوید و آدرس IP مودم خود را وارد کنید. به ‌صورت پیش‌فرض مودم دی لینک شما دارای آدرس ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ است. بعد از باز شدن صفحه جدید، گزینه Features را انتخاب کنید و از آن به قسمت Quick VPN بروید.

مراحل تنظیم VPN در مودم دی لینک

مرحله دوم
 

حال در این مرحله از شما خواسته می‌شود تا تنظیمات VPN خود را انجام دهید.

  • L2TP over IPsec: این گزینه را روی حالت Enable قرار دهید.
  • Username: در این قسمت نام کاربری خود را وارد کنید. در زمان اتصال به این نام کاربری احتیاج خواهید داشت.
  • Password: یک رمز عبور برای خود انتخاب کنید. در زمان اتصال به این رمز احتیاج خواهید داشت.
  • PSK: در این قسمت باید رمز عبور اشتراکی یا همگانی را انتخاب کنید. هر زمان که دستگاه‌های دیگر بخواهند تا از VPN نصب شده روی مودم استفاده کنند، باید این رمز را وارد کنند. برای اتصال به این رمز هم احتیاج پیدا می‌کنید.
  • در قدم بعدی کافی است تا تنظیمات انجام شده را با زدن گزینه Save، ذخیره کنید.

مرحله دوم از تنظیم VPN در مودم دی لینک

مرحله سوم
 

اکنون Control Panel را در سیستم خود باز کنید و به بخش Network and Internet بروید.

 

مرحله چهارم
 

بعد از باز شدن پنجره جدید به بخش Network and Sharing Center بروید.

مرحله پنجم
 

حال در میان گزینه‌ها، روی گزینه Set up a new connection or network کلیک کنید.

 

مرحله ششم
 

در این قدم نیاز است تا به قسمت Connect to a workplace وارد شوید.

 

مرحله هفتم
 

در این مرحله گزینه Use my Internet connection (VPN) را انتخاب کنید.

مرحله هفتم از تنظیم VPN در مودم دی لینک

مرحله هشتم
 

در پنجره باز شده از شما یک Internet Address می‌خواهد. کافی است تا آدرس IP مودم خود را از صفحه کانفینگ بردارید و در این قسمت قرار دهید. در قسمت Destination Name نیز می‌توانید برای اتصال VPN خود یک نام دلخواه انتخاب کنید. در قدم بعدی کافی است تا روی گزینه Don’t connect now, just set it up so I can connect later کلیک کنید تا تیک آن فعال شود.

مرحله هشتم از تنظیم VPN در مودم دی لینک

مرحله نهم
 

در پنجره جدید باز شده، باید همان نام کاربری و رمز عبور VPN که در مرحله دوم وارد کرده‌اید را در اینجا نیز وارد کنید. حال گزینه Create را انتخاب کنید.

مرحله نهم از تنظیم VPN در مودم دی لینک

مرحله دهم
 

در این مرحله نیاز است تا مجدداً به قسمت Network and Sharing Center در Control Panel سیستم خود بروید. در میان گزینه‌های سمت چپ، عبارت Change Adapter Settings را انتخاب کنید.

مرحله دهم از تنظیم VPN در مودم دی لینک

مرحله یازدهم
 

در صورتیکه نحوه تنظیم VPN در مودم دی لینک را طبق این آموزش به‌ صورت صحیح طی کرده باشید، در این قسمت مشاهده می‌کنید که یک کانکشن جدید VPN برای شما ایجاد شده است. روی آن راست کلیک کنید و بعد از آن وارد قسمت Properties شوید.

مرحله یازدهم از تنظیم VPN در مودم دی لینک

مرحله دوازدهم
 

از میان سربرگ‌های حاضر، به سربرگ Security وارد شوید و سپس Layer 2 Tunneling Protocol with IPsec (L2TP/IPSec) را انتخاب کنید. در قدم بعدی نیاز است تا گزینه Advanced Settings را انتخاب کنید.

مرحله دوازدهم از تنظیم VPN در مودم دی لینک

مرحله سیزدهم
 

در این مرحله کافی است تا روی گزینه Use preshared key for authentication کلیک کنید. حال باید رمز عبور اشتراکی را که در مرحله دوم وارد کرده‌اید، به این قسمت بدهید. در پایان نیز باید گزینه OK را انتخاب کنید.

مرحله چهاردهم
 

حال مجدداً با کلیک راست کردن روی کانکشن VPN خود، آن را انتخاب کرده و سپس روی گزینه Connect کلیک کنید.

مرحله نهایی
 

حال ممکن است که از شما خواسته شود تا نام کاربری و رمز عبور VPN خود را وارد کنید. بعد از آن برای اتصال گزینه Connect را برگزینید. در این قسمت آموزش تنظیم VPN در مودم دی لینک به پایان رسید و مودم شما به VPN وصل خواهد شد.

مرحله چهاردهم از تنظیم VPN در مودم دی لینک

نتیجه گیری
 

به دلیل بالا گرفتن بحث فیلترینگ و بسته‌ شدن بسیاری از برنامه‌ها و وب‌سایت‌های خارجی، کاربران ایرانی به دنبال استفاده از VPN در دستگاه‌های مختلف هستند. این در حالی است که با نصب VPN روی مودم خود نه‌ تنها به دنیای آزاد اینترنت متصل خواهید شد، بلکه تمامی دستگاه‌های وصل شده به مودم نیز از این قابلیت استفاده می‌کنند.

 
 

پشتیبانی